Friday, April 07, 2006

If theres a color that could paint "melancholy", it would be "Oriental blue".

窗外的雨似乎在挑战我内心的平衡点。源源不绝的豪雨泛滥了我内心干瘪的沙漠。沙沙的风声卷起了一丝丝的回忆。原本无生命的玻璃窗就这样活了起来。窗,它仿佛在跟我细说往事。在平面的玻璃窗外滑落着的雨水构成了一面透明的窗帘。看到的竟是一个熟悉的脸庞。“不,这不是我。还我10年前的青春。我不要迷惘。我不要忧郁。我不要感伤。我不要惆怅。我要在青春的大草原上奔跑,嬉戏。”

2 Comments:

Blogger joyce unkhoo said...

right on, brother.

10:32 PM  
Blogger phillie-creamie said...

Wow, Im impressed with your chinese. Lol. that reminds me of how long i havent read chinese characters. Considering i could read most of the words...i think it's really intriguing.

Very heartfelt :)
Wish i could write as well as you can. think i have forgotten most of the chinese words...kinda sad! lol.

2:08 PM  

Post a Comment

<< Home